Vrchní asfaltový pás Tegola Safety Plus 4mm Mineral vyrobený z modifikovaného SBS asfaltu slouží jako finální vrstva hydroizolačního souvrství střešního pláště. Více
Vrchní asfaltový pás Tegola Safety Mineral plus 4mm Mineral je vyrobený z modifikovaného SBS asfaltu, který je oproti klasickému oxidovanému mnohonásobně pružnější a odolnější vůči výkyvům teplot. Nosná vložka z netkaného polyesteru poté zabezpečuje vysokou odolnost vůči mechanickému namáhání. Spodní vrstva je tvořena spalitelnou fólií a vrchní břidlicovým granulátem. Díky speciální technologii zpracování je u těchto granulí zajištěn vysoký stupeň stálobarevnosti a maximální spojení s podkladním asfaltem, který je tak chráněn před nežádoucím UV zářením a tím je zajištěna vysoká životnost celého produktu. Jednotlivé granule jsou tvarově i velikostně odlišné, tím pádem do sebe dokonale zapadají a neodpadávají. Tegola Safety Plus slouží jako finální vrstva hydroizolačního souvrství střešního pláště.
Přednosti Vrchního asfaltového pásu Safety Plus Mineral
- kvalitní modifikovaný asfalt
- vysoká pružnost a odolnost v tahu
- zaručená dlouhověkost
- odolnost vůči UV záření
Montáž vrchního asfaltového pásu
Podkladní povrch musí být čistý, suchý, bez sněhu a námrazy, bez ostrých výstupků či bez prašného nánosu. Pro správnou střešní skladbu a tudíž funkční hydroizolaci je třeba nejdříve aplikovat podkladní asfaltový pás. Vlastní pokládka probíhá natavováním na podklad pomocí hořáku. Nejdříve se pás rozvine a usadí do požadované polohy, poté se jedna polovina důkladně sroluje a druhá nataví. Následně se rozroluje a nataví i svinutá polovina. Natavování lze provádět buď v jednom kroku, kdy se nataví pás celé šířce najednou, nebo dvoukrokově, kdy se nejdříve nataví samotné pásy až poté jejich přesahy. Natavování příčných přesahů vrchních asfaltových pásů s ochranným posypem je nutné provádět tak, aby v oblasti příčného přesahu (o minimální šířce 15 cm) došlo ke spolehlivému spojení navazujících pásů. Horní povrch je potřeba dostatečně nahřát, aby se ochranný posyp zatavil do krycí asfaltové vrstvy nad nosnou vložkou a zároveň, aby došlo ke správnému nahřátí spodní plochy a spálení PE fólie u přilehlého pásu.
Pás je také možné mechanicky ukotvit. Nejdříve jej volně položíme na čistý podklad, kde se rozvine a usadí do správné polohy. V přesazích se mechanicky přikotví a po položení sousedních asfaltových pásů a jejich mechanickém přikotvení se postupně provádí natavení přesahů. Pro mechanické kotvení je potřeba použít příslušné kotevní prvky vzhledem ke skladbě střechy a typu podkladní konstrukce (beton, dřevo, plech). Umístění kotevních prvků v přesazích asfaltových pásů je doporučeno provádět tak, aby v místě kotevních prvků vzniknul mezi okrajem podložky nebo horní plochy hmoždinky kotevního prvku volný přesah o minimální šířce 8 cm pro natavení hydroizolací.
Materiál | SBS modifikovaný asfalt |
---|---|
Typ asfaltového pásu | vrchní |
Barva | šedá (grey) |
Délka | 8 m |
Šířka | 1 m |
Tloušťka | 4 mm |
Obsah balení | 8 m² |
Hmotnost balení | 40 kg |
Množství na paletě | 184 m² |
Počet balení na paletě | 23 ks |
Hmotnost na paletě | 945 kg |
Aplikační teplota | +5 °C až +25 °C |
Pevnost v tahu | 600/400 N/5 cm |
Flexibilita při nízké teplotě | - 15°C |
Tepelná stálost | + 100 °C |
Způsob aplikace | natavováním a nebo mechanickým kotvením |